Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 2, 2011

sombongnyer ko


hambek ko.
tajuk x hengat....
sombong tol ko nie kan....

kenapa nie...
citer camnie....

hari jumaat minggu lepas (ummi bawak dak irfan gi hospital kat kampung sebab demam panas)
samapi jer, mak ngan dak irfan nie terus bawak si dak irfan masuk dalam.sementara ummi lak gi daftarkan nama dak irfan.si abbi gi cari parking keter.

bagi mykid dak irfan,pastu dia tanya alamat kat kampung guna alamat mana.ummi cakap la kg parit baru seri medan.then MA tue leh lak cakap camnie...

MA : seri medan,puan dah pegi klinik kat sana ker?
ummi : x.saya terus gi sini.sebab anak saya demam panas.panasnyer tinggi sangat.
MA : kenapa x gi saner dulu.kalau gi sana pun boleh jer.
ummi : o yer ker...hmm.....(ummi dah bengang time nie)
MA : kat klinik nanti, dia akan check samer jugak.kalau derang bagi surat, then suruh rujuk ke hospital, barulah puan datang sini.
ummi : hmmm.......(lagi bengang siot)
MA : kami kat sini lebih pentingkan hal2 kecemasan,contoh cam kecederaan teruk, kes kemalangan...
ummi : ok...)dalam hati : aku tahula ruang kecemasan.tengok keliling ader ker kes kemalangan.xder pon)
hokeh!!!S.O.M.B.O.N.G!!!!!!!!

pas siap check dak irfan, ummi terus blah dari situ.dengan muke bengang sangat2.citer ngan abbi dalam keter, abbi pun bengang samer.siap perli lagi.cam tue ker orang kerajaan layan orang awam???? (okeh ummi terasa taw sebab ummi kakitangan awam)

then terus call mak ngah irfan tanya saper nama MA tue.mak ngah x tahu.nanti dia tanya kawan dia.dia tanya kenapa.ummi citer la sebab aper ummi bengang sangat.dia terus cari kawan dia tanya nama MA tue.

time ummi kat klinik tongkang pechah, tunggu abbi nak dapatkan MC, mak ngah call.skema lak dia cakap ngan ummi.ummi ingat dia salah tekan ke aper.pastue dia terus pass phone tue kat orang.ummi tunggu la...

MA : salam puan...puan ker yang tadi bawak anak puan datang ke hospitaluntuk rawatan?
ummi : yer saya.kenapa?awak ni MA A*^&R yer.... (mak ngah dah bagitau saper nama MA tue....)
MA : yer saya puan....puan, saya nak mintak maaf kat puan sebaba layanan saya kat puan tadi....(takut2 jer suara dia....)
ummi : hmmm......kenapa awak layan saya macam tue.macam nie ker awak layan patient yang datang ke hospital?
MA : saya tahu saya silap puan,saya mintak maaf kat puan....
ummi : saya boleh bawa perkara nie ke pihak atasan.saya dok kat HQ, lagi senang nak buat aduan. (sebenarnyer xder niat pun nak buat aduan ke pihak atasan).awak tahu x, dekat opis tue, kitorang selalu terima aduan tentang salah laku kakitangan hospital.kitorang siap gelak2 lagi sebab mende tue remeh jer.tapi bila saya berhadapan dengan situasi yang sama, baru saya tahu aper perasaan patient tue.awak warga KKM, saya pun warga KKM.kiter samer2 KKM,awak pakai tag 'KAMI SEDIA MEMBANTU'.saya pun pakai jugak.macam nie ker kesediaan awak membantu orang awam.awak layan saya yang warga KKM nie pun dah camni, lagi la awak layan orang awam camner.

time nie dia dah terdiam jer....ummi sambung lagi membebel...

ummi : awak tahu x pegawai KKM dari putrajaya sedang buat naziran di johor.(ummi x sebut pun pegawai gi daerah mana).seandainya pegawai naziran tue menyamar jadi orang awam,pastu awak layan dia camtu, x ke naya awak.terang2 dia akan bawa perkara jadi report tuk dia bagi ke pihak atasan.nanti yang kene pengarah awak.bukan awak.

MA : yer puan.saya akui kesilapan saya.
ummi : andai awak orang yang jenis susah nak senyum pun, gunakan la bahasa yang elok sikit time layan patient.nie awak boleh pertikaikan patient tue kenapa bawak anak ke sini.tue kan hak customer.suker atie dia la nak bawak anak dia ke hospital terus ker, ke klinik ker.saya tahulah tue ruang kecemasan, yang pentingkan hal2 kecemasan.tapi tadi ader ker kes kemalangan?x der kan....saya nampak saya jer kat situ.bla...bla...bla....ok lah, lain kali awak jangan la buat perangai camtue.dah banyak kempen KKM dah, tapi kakitangan dia still bagi layanan yang teruk.hai.....oklah, saya x bawak perkara nie ke atasan.

MA : terima kasih puan.saya xkan ulang kesilapan nie lagi....




nota ummi : dah banyak dah kempen layan pelanggan secara berhemah..kalau ko x tahu cara layan customer, ader banyak kursus ajar cara2 layan customer.jsut pegi jer la.x luak aper pun.malah tambah lagi ilmu pengetahun ko..






..Assabru yuinu alaa kulli amalin..

0 tetamu comel :