Thursday, February 17, 2011

lenggang perut

alhamdulillah...
dah lepas sumernyer dengan selamat......
30hb januari arie tue umi ada buat kenduri doa selamat sikit kat kampung......
bukan la terlalu ikut adat sangat sampai nak melenggang perut sumer bagai...
nak kene salin kain batik sampai 7 lai......mandi bunga segala bagai...
xder..umi xder buat tue semua...cumer umi ada buat cendol skit, rojak buah 7 jenis....tu sajer.....
kenduri ni pun dibuat bersekali dengan kenduri doa selamat untuk ibu umi yang akan menjalani pembedahan pada 8hb 2 arie tue.....minta sumernyer selamat kan....


umi buat kenduri doa selamat hari sabtu malam ahad.sebabnyer jumaat malam sabtu arie tue nenek umi yang kat parit raja ada buat kenduri arwah untuk arwah makcik umi genap 40 hari...so, umi mengalah buat ari sabtu malam ahad la kenduri kat rumah ibu.penat memang penat...tapi seronok sangat sebab buat kerja gotong royong....ikut adat dok kampung lagi...

pagi2...

hubby, mak long jaja N her husband dah pi keluaq cari ayam kt pekan parit sulong.
umi kat umah dah berhempas pulas memotong apa yang patut.....
si fagha de boollaaat pon dok sibok menolong...heih...dak tecik nie..ada jer yang dia nak buat...sok besar biar jadi chef yer sayang.........ngeh3.......

then mak long umi ngan cousin umi ada datang.....berhempas pulas lagi kat dapur memasak....bab nie umi x dibenarkan buat kejer berat...so umi buat yang ringan jer la..

lepas tengahari......

lepas makan, mandi N solat umi berehat kejap sebab sian baby nie...dia dah dok mengamok dalam pewot umi minta umi dia rehat sekejap......hubby pun suh rehat jugak.....dalam kul 2.00 lebih umi sambung lagi berperang kat dapur..petang tue ramai yang datang umah dok sibok membantu untuk sessi memasak...terima kasih x terhingga umi ucapkan pada sedara mara N jiran tetangga yang sudi ringan tangan datang membantu.....mak mertua pun ada datang jugak ngan abah......

lepas isya'.....

para jemputan dah mula datang ke rumah..sumer hidangan dah tersedia.adik umi kater ramai jugak yang datang......alhamdulillah.....murah rezeki umi nantikan.....ngeh3.......time nie dah hujan jugak..umi dok risau jer law ramai x datang malam tu sebab makanan banyak nie..takut membazir jer nanti......doa selamat nyer sekejap jer sebab ayah x jadi nak buat tahlil..lagipun hujan kesian kat orang kampung yang datang naik motor nanti nak balik kan.......

bab membasuh pinggan mangkuk umi serah kat hubby, abang ipar N adik lelaki umi..thanks so much my dear husband, my BIL N my brother........lepas selesai sumernyer umi N family terus masuk tidur kepenatan..tapi dalam penat2 tue umi rasa bersyukur sangat2 sebab sumernyer dah lepas.........lepas nie umi minta sumenyer berjalan dengan selamat.........amin....

p/s : tamat sudah kisah kenduri lenggang perut....nanti umi sambung citer pasal banjir plak yer.........






..Assabru yuinu alaa kulli amalin..

0 tetamu comel :