Monday, October 10, 2011

ada jugak manusia begini





makin lamer ummi berdiam diri, makin berani dia hentam ummi secara terang-terangan erk...ko ingat ummi diam ummi kalah ngan ko?ko ingat ko tua, ko menang.ko ingat, mulut ko tue baik sangat.ummi sendiri sedar ummi pun x berapa baik,so diam jer la.sekali ko buat cenggini, sampai syurga aku ingat.ko buatla lagi kat status ko tue, hentam aku abis abisan.pahalanya dapat kat aku.senang2 jerk aku dapat pahala free tanpa buat apa2 pun.syukur alhamdulillah.......

orang law x sedar diri cenggitu la.baru jer dapat merasa nikmat dunia, dah mula lupa diri.dah mula asal usul.dah x ingat kat orang yang selama nie banyak tolong ko bangkit dari kegelapan.yang banyk back up ko biler ko dalam kesusahan.yang banyak pinjamkan bahu dia time ko perlukan teman di sisi.kalau ko tue baik sangat, xder nyer ko nak kutuk2 orang dalam ko punya FB.bak kata my cousin, orang baru kenal FB cenggitu la...aku nie dah lama dah berkurun kenal FB nie.dah banyak kali telan pahit cercaan orang.kalau orang lain ko boleh hentam, memang x mustahil ahli keluarga ko sendiri ko hentam sekali kan.memang masin mulut aku.

ko dok sibuk2 canangkan kat orang yang aku x puas hati ngan ngko.aku yang x senang ngan apa yang ko ada.x suker ngan kesenangan yang ko nikmati.YA ALLAH, demi ALLAH aku rasa syukur sangat2 N tumpang senang tengok kesenangan ko.sebab aku tahu, tue sumer dari aku jugak.ko kater aku mengungkit,x kenang budi.tapi apa yang ko buat tue kenang budi la sangat yer.ko kater aku macam2 kat FB ko.ko kater aku menguji kesabaran ko.ko kater aku jeles ngan ko.aduyaii......x der maknenyer la aku nak jeles ngan ko.aku dah happy ngan life aku sekarang.ko canang kat orang lain aku manusia yang x kenang budi yer.x per la,hanya TUHAN sajer yang tahu aku nie jenis kenang budi ker x.ngan family ko sendiri ko leh wat cenggini, sampai hati ko kan.

aku nie, boleh jer nak canang2kan kat orang cakap macam2 pasal ko.aku leh jer cakap SAPER orang yang dah malukan aku time aku nk nikah.SAPER  orang yang sebenarnyer jeles ngan aku, yang dengki kat aku sebab aku nikah dulu dari DIA.SAPER orang yang langsung x der nak jenguk aku ngan anak aku time kitorang dok sepital.padahal ko kejer kat situ.kalau orang lain, wah cepat jerk ko gi jenguk erk.anytime ko leh tengok orang tue.tapi, aku darah daging ko sendiri langsung ko x der jenguk pun kan.langsung xder nak amek tahu pasal kitorang anak beranak kan.ko wat derk jer cam aku ni banyak buat dosa ngan ko kan.padahal saper yang paling banyak buat dosa ngan saper.sendiri mau ingat la.kesabaran aku ada batasnya.aku tengok jer status ko berubah2 kat FB.ko nak sumer orang tahu yang ko nie baik sangat erk.yang ko nie alim sangat erk.ko nak sumer orang tahu ko BINI orang yang dopoloh pat jam pakai kopiah putih erk.dah alim la tue pakai kopiah putih dopoloh pat jam.yang ko nie jer yang betul.orang lain x der nyer yang betul.

sedarlah wei, banyak lagi yang ko dah buat kat aku, kakak sulong aku.dari aku kecik sampai sekarang ko memang x pernah nak anggap aku darah daging ko kan.sampaikan ko canangkan kat orang lain yang aku nie ANAK PUNGUT!!aku diam lagi.ko gitau kat orang yang aku nie cemburukan ko.ALLAHUAKBAR......................kalau ko cakap diam ko diam berisi, aku lagi la.diam aku diam orang yang berada di atas paksi jalan yang benar.FB tue bukan tempat ko nak luahkan perasaan ikut suker ko.bukan tempat ko nak hentam orang lain yer.bukan tempat ko nak canangkan satu dunia yang ko nie ALIM sangat yer.BUKAN!!!!!

biarlah, ALLAH yang lebih mengetahui semua nie.x semestinye kiter sentiasa berada di atas.kadang kala kita kene sedar kat mana kiter berpijak.peringatan buat diri sendiri.DONE!!!!






..Assabru yuinu alaa kulli amalin..

2 tetamu comel :

Run Away said...

manusia mcm ni memang selalu ada...kita kena lah besabar..tapi setiap kesabaran ada batas nyerkan...

ummi tieha8384 said...

mmg RA....setiap kali jadi cenggini, sabar la kekuatan ummi....biarlah per org nk buat, yg penting doa org teraniaya nie makbul.....