Wednesday, October 19, 2011

lanjutan kisah budak 2 tahun kena langgar




ummi ada baca info pasal kisah budak 2 tahun nie...dengar kata budak tue dah meninggal.....x per la, biarla dia pergi dengan aman setelah menderita akibat kesilapan undang2 negara dia sendiri.

kenapa ummi kata kesilapan negara china, sebab nyer adalah ini.PENG YU.

ummi sendiri hairan, kenapa la ada undang2 camni erk wujud kat dunia nie.kalaula negara lain mencontohi china nie, bila kemalangan berlaku, sumer orang dok pandang jer la.pas tue blah camtu jerk.xder perasaan kesian pastu nak hulurkan bantuan.kalau mereka tolong, nanti kena denda or saman lak kan.daripada niat nak tolong, alih2 kena tanggung kos perubatan segala bagai.kalau ummi pun x nak kan.tapi sebagai manusia, kenela ada perasaan belas dalam diri kita.x kanla korang tergamak nak biarkan budak tue macam tue jer.kena langgar depan mata pastu tengok kan jerk.tanpa nak hulurkan bantuan ker aper ker kan.kalau sekalipun kau x nak tolong, kau angkat jer la budak tu letak tepi, xder la kene langgar lagi kan.macam yang nenek tue buat.



menyesal kemudian x berguna.......


nota ummi : sentiasa awasi anak2 kiter.....

..Assabru yuinu alaa kulli amalin..

2 tetamu comel :

Ati Masrif said...

salam,

bila otak dah letak kat kaki
gitlah jadinya...nyampak betui

biarlah budak tu meninggal dari hidup
cacat

ummi tieha8384 said...

mak bapak dia menyesal x sudah.....kalau hidup pun, dia koma..sebab mati otak.so, biarla dia pergi dengan aman.....