Thursday, November 24, 2011

update irfan : tatatata......


gembiranya hati seorang ibu biler mendengar perkataan pertama yang keluar dari mulut si kecil.cam tu jugak la perasaan ummi biler dengar dak irfan dah mula pandai cakap.kalau si kecil lain lauhkan perkataan 'mama' sebagai perkataan pertama mereka, lain pula halnya dengan dak irfan.perkataan pertama yang keluar dari mulut die adalah 'tatatattata........' sweet sangat moment tue...


mulut die sejak dah pandai cakap nie x leh diam.asek nak bercakap jer....tatatatatatatattatatta....sepanjang masa.alhamdulillah dalam masa die lambat tumbuh gigi, lambat nak merangkak hanya mengesot sahaja, die dah pandai bercakap dulu.ummi dengar jer, tergamam sekejap.abbi pun samer.ummi pandang abbi, abbi pandang ummi.terharu sangat2 time tue.terus ummi ngan abbi peluk cium dak irfan.suker die bile kene cium.

bila ummi mintak die sayang ummi ngan abbi, pandai die hulurkan bibir die tuk kiss orang.suker sungguh kami suami isteri.sekarang nie lagi la biler kiter berdiri kan die, dah mula menapak selangkah demi selangkah.laju jer lama2.rasa x sabar nak tengok die berjalan lak.pasal perkembangan gigi die, ummi rasa baru nak tumbuh kot.kadang2 tengok cam ada putih2 kat gusi die, tapi kadang2 tengok x der lak.x per la, ummi sanggup tunggu.

tapi memang best rasanya biler dengar die sebut tatatatattattatattata............so amazing.......saat2 yang ummi susaha nak gambarkan dengan kata2.....alhamdulillah..syukur sangat2 ke hadrat Ilahi....amin........

nota ummi : senyuman irfan adalah penawar segala penawar bagi ummi.....



..Assabru yuinu alaa kulli amalin..

0 tetamu comel :