Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 5, 2012

cerita bulan mei 2012





ok aku lumsumkan sekali sumer dalam satu entry boleh x... x boleh!!!!!!! ok..ok..ok.....aku wat step by step key..... (puas hati!!!!) 



memuler aku nk citer pasal nie....

check up baby

masuk bulan mei aku dah start check up baby 2 minggu sekali.2hb mei aku check up macam biasa.dan kali nie scan baby......part yang paling aku suker..alhamdulillah anak dalam perot aku nie membesar dengan jayanya.

then tetiber doktor kata baby awak songsang nie...hahhh????
aku dah terperanjat & takutt....xkan la..x mungkin ianya berulang kembali....
cuak aku beb.......doktor cakap cam tue sebab anak aku yang first pun gitu jugak.....
then doktor kata awak kene gi hospital nie jumpa pakar tengok camner....
kene jumpa pakar ker doktor...aku dah blank.....serius aku cuak time nie...dah la gi klinik aritu sensorang..hubby kejer.......sedih jugak la time tue....takut memanjang jerk.....

terus doktor wat surat untuk refer ke hospital putrajaya..dia suh g bila2 jerk.....
ok balik umah aku text kat hubby cakap bi, baby songsang lagi.....
hubby cakap yer ker.....lagi doktor cakap aper....
doktor suh g hospital jumpa pakar....
dah la esoknyer aku nak balik kampung, cuti sampai 8hb.....


sudahnya aku decide nak gi hospital pas balik kampung.....kat kampung jangan cakap la...
hati nie risau jer memanjang......mood pun kurang sikit....ingat bercuti kat kampung nie nak relax, tapi x boleh jugak......selagi x g hospital selagi tue la hati aku x tenang......

balik jerk dari kampung, soknyer pagi aku ajak hubby gi hospital.kali ni gi bukan terus jumpa pakar, tapi kene wat appoitnment dulu.....so derang bagi aku tarikh 12/06/2012 kul 9.00 AM kene jumpa pakar.

fuhhh....lega sikit hati nie......


irfan

alhamdulillah....my hero semakin membesar bagai juara.....sekarang nie dah banyak dah keletah die....cumer ada satu kejadian yang wat aku menyesal sangat2.....sebab aku begitu jaga perkembangan anak aku tetiber orang lain wat anak aku camni...sedih sangat2....nak tahu apa yang jadi kat dak irfan....meh aku citer....








yang nie kat mata belah kanan....kalau tengok betul2 ada merah2 kat tepi mata tue......sedih wooo........




yang nie kat tepi mulut belah kiri tue.....pun merah2 jugak.........








gambar nie hubby yang amek.dier yang amek irfan petang kejadian.aku belum balik time nie, dan aku pulak balik lambat aritu..memang aku betul2 menyesal x sudah wei.......aku tect kat hubby cakap balik lambat sikit coz ada kejer urgent.then hubby cakap balik cepat tengok apa jadi kat irfan.aku x tunggu lama, terus off PC, angkut beg balik terus.tengah drive balik tue pun dah pikir macam2.apa jadi kat anak aku sebenarnyer.

tanya hubby dier x mo cakap.aku msg x balas, call x angkat.makin risau aku dibuatnya.balik rumah tengok muka anak aku jadi camni..uwaaa...........nak meraung aku dibuatnyer.terus call pengasuh tanya apa jadi kat irfan!!!!!!kenapa ngan muka dia?????????

akak tue cakap irfan tidur dalam bilik ngan anak dia.anak dia dah besar panjang hokeh!!!!pas abis belaja.dah besar panjang hokeh!!! dia b*^(^( sangat tue kenapa????geram aku taw!!!

dia cakap, anak dia guna pencuci luka dettol, bubuh dalam bekas plastik kecik.pastu x simpan elok2.si irfan bangun tidur main bekas tue.mungkin die dok rasa apa bende tue.terus nangis, maybe dettol tue dah kene kat kulit dia then panas.die nangis terus, anak akak tue terus mandikan irfan.akak tue dengar irfan nangis tanya kat anak dia, kenapa ngan irfan.anak dia x nak cakap OK!!!!

hubby amek hairan kenapa bedak irfan putih sangat, balik basuh muka irfan tengok dah merah......geramnyer!!!!!!!law budak kecik aku leh maafkan lagi.nie dah besar panjang, dah tua bangka...ko xder otak ker aper!!!!

malam tue hubby kejer malam, aku balik kejer lambat so nak bawak irfan g klinik memang x sempat.aku tengok malam tue yang merah2 tue dah elok sikit.dah berkurangan merahnya.irfan pun xder lak meragam ke aper ker.cam biasa die aktfi main.sok paginyer time aku siap2 nak gi kejer die bangun terus gi kat aku.aku tengok muka dia, jadi bengkak.....uuuwaa....terus call hubby, x angkat.hubby text tanya kenapa...

aku suh hubby balik cepat sikit nak anta irfan g klinik.muka die bengkak.....nak nangis aku time nie.terus text kat peg cakap aku masuk lambat coz anta anak gi klinik.hubby mintak send gambar irfan.aku send la....bagi hubby tengok muka irfan jadi apa.....





gambar nie yang aku send kat hubby...nampak bengkak sangat kan....time nie aku baru pas mandikan die.aku post gambar nie kat FB.ramai yang komen tanya kenapa.ada yang cakap cam kene dera jer...uuuwaa....lagi sedih aku dibuatnyer.....










kakak ipar aku pun call, tanya kenapa ngan irfan sebab dia tengok dalam FB gambar tue.pastu cousin aku pun text tanya kenapa.family kat kampung pun tanya jugak.aku cakap la yang jadi.before gi klinik tue aku singgah umah akak tue bagi dia tengok muka irfan.dia panggil anak dia, tapi budak tue takut nak kuar hokeh.akak tue cakap mintak maaf bagi pihak anak dia.dia x tau paper.anak dia yang jaga irfan semalam.uuuwaaa...........

pastu terus gi klinik, doktor tanya kenapa sumer.check mata irfan sumer.bagi ubat antibiotik ngan alah pastu ubat sapu.tengok camner, law bengkak dia x susut bawak gi hospital terus.cousin cakap try test mata irfan tengok samada die ikut x pergerakan tangan kita.takut mata die problem...aku terus buat apa yang cousin aku sarankan....nasib baik ok....

tapi memang terkilan sangat2 muka irfan jadi camtue.....2 hari lepas tue kulit yang merah tue kering jadi hitam.cam kulit terbakar & melepuh...pastu sikit2 kering mengelupas..bila tengok oh ngeri sungguh.........sedih aku tengok keadaan irfan time tue....macam2 rasa aku alami time tue.......

alhamdulillah 4 hari lepas tue muka die kembali normal cumer parut mengelupas tue ada sikit lagi.mintak2 kulit die kembali macam biasa,siap aku tanya doktor kulit dia kekal camtue ker atau pulih kembali sedia kala.doktor kata kulit baby boleh kembali seperti biasa..alhamdulilllah.....syukur sangat2 time tue......

dah habis citer pasal adik baby dan irfan.....sambung entry lain lak yerk...

utusan permaisuri : biler ingat balek kejadian tue, pelbagai rasa.sekarang nie biler tengok dettol pencuci luka tue aku cam fobia sikit..mesti terngiang2 apa yang jadi kat irfan....huhuhuuhuhu..........


..Assabru yuinu alaa kulli amalin..

0 tetamu comel :