Tuesday, November 20, 2012

update : si irfan balik kampung PART 2

salam......
hari nie ummi sambung kisah abg irfan yer...saper yang x tahu pasal kisah nie meh kiter imbas balik kat SINI
ummi ngan abbi singgah umah nenek parit baru sekejap ajer sebab dah petang kan.kul 5.00 gitu kitorang pun gerak balik kl.time nak balik tue pun ummi nangis lagi sebab teringatkan abg irfan.abbi pun nangis lagi.memang sedih sangat2 la perasaaan nie...ummi terpikir macam mana la agaknye orang lain yang sanggup tinggalkan anak2 kat kampung dalam tempoh yang lama yer..ummi yang baru nak tinggalakn abg nie pun dah meroyan sakan.nie kan plak yang tinggalkan anak derang lamer2.hmmm......hal masing2, masalah masing2 kiter x tahu kan...hmmmmm......key dah merepek jauh sikit nie..meh kiter sambung lagi.

biler keter abbi makin dekat ngan tol pagoh, makin la ummi sedih.....lajunyer air mata nie seakan x mo benti dah.....tangan abbi jadi mangsa ummi.ummi pegang tangan abbi kuat2 sebab ummi x cukup kuat untuk hadapi perpisahan sementara nie....masuk jer hinghway, masing2 dah diam jer..melayan perasaan.kejap2 ummi msg ngan cik ya tanya pasal abg...hati nie meronta2 suh abbi patah balik amik abg..biler cik ya kata abg ok, memain jer..ummi lak yang sedih....sebab ummi x pernah lagi berjauhan ngan abg..nie la first time N mungkin last time untuk ummi...insyaAllah law x der paper ummi xkan tinggalkan anak2 ummi..sebab ummi x leh berjauhan sangat ngan anak2 ummi.....

sepanjang jalan balik tue memang ummi banyak menangis..tetiber cik ya bagi gambar abg lak...aduhai.....sedih dibuatnyer.....lagi la hati nie meronta2 nak abg balik...... selama 3 jam dalam perjalanan tue memang ummi x cukup kuat untuk berhadapan dengan situasi nie....terus terang ummi cakap, ummi x kuat.........hanya abbi tempat ummi lepaskan perasaan sedih nie..bahu abbi jadi mangsa ummi untuk menangis.......thanks a lot abbi sebab sudi jadi teman ummi di kala ummi gembira dan juga sedih........ummi sayang abbi sangat2......sampai umah lagi la tambah sedih ummi yang memang sedia sedih nie....keluar exit nilai ummi dah x kuat.....sebab abang dah jauh ngan ummi..abang jauh kat kampung......abang xder depan mata ummi....keter benti depan umah jer ummi x kuat nak melangkah keluar dari kereta...lama jugak ummi amik masa untuk cuber tenangkan perasaan....masuk umah terus ummi terduduk sebab x kuat nak hadapi hari2 tanpa abang......ummi peluk abbi erat2......(sedih ummi time taip kisah nie....)baju abang yang baru jer abang pakai ummi pegang sepanjang jalan balik...ummi peluk, ummi cium2 baju abang.....ummi terlalu rindu ngan abang.....

malam tue malam pertama ummi tidur tanpa abang di sisi....biler terpandang besi buai abang, ummi sedih.ummi nangis..sampaikan abbi terpaksa sorokkan buai abang...bantal abang jadi bantal peluk ummi.....sampai basah lencun bantal abang ummi peluk ummi cium...baju2 abang memang sentiasa ada biler ummi nak tidur....esoknyer hari pertama tanpa abang, ummi nak gi kejer ummi nangis lagi.kat opis ummi nangis jugak.....ummi call mak, tanya keadaan abang..biler dengar jer suara abang dalam tepon, lagi la bercucuran air mata ummi.....mak cakap abang ok, dah jangan nangis jer..sian kat baby dalam perut tue.x elok nangis jer...dan sepanjang abang xder, baby dalam perut ummi x berapa nak aktif...mungkin baby dapat rasa abang x der ngan kiter......setiap hari ummi cakap ngan baby, abang tunggu kiter kat kampung...ummi rindu abang, abbi rindu abang..adik baby pun rindu abang.....

balik kejer, selalunyer ummi akan layan abang dulu main stereng keter...hari pertama tue, ummi sampai umah ummi macam kebingungan....ummi pandang stereng keter, ummi nangis.....ummi ingat kat abang..alahai........abang..........masuk umah ummi terduduk kejap..ummi nangis peluk cium baju abang.....setiap hari ummi akan call mak tanya keadaan abang....seminggu berlalu ummi semakin rindu ngan abang......rindu nie hanya TUHAN jer yang tahu betapa dalamnyer rindu ummi kat abang....masuk minggu kedua, dapat berita dari kampung kata abang demam....aduhai...sedihnyer ummi....mak ngan abah cepat2 bawak abang g klinik.....mak cakap mungkin abang rindu ngan ummi ngan abbi..lagi la sedih ummi dibuatnya..ummi call ibu cakap abang demam...ibu pun nangis.....ibu ngan ayag g datang jenguk abang..ibu bawakkan kelapa untuk sapu kat ubun2 abang...isi kelapa tua tue ibu korek N letak kat ubun2 abang.....untuk bagi sejuk badan.....abang memang merengek je sepanjang demam tue...siannyer anak ummi..ummi kat sini nangis jer sedih teringatkan abang..sampai ummi cakap ngan abbi kiter amik abang bie.....sian die demam kiter x der kat sini die time die sakit....(bergenang air mata ummi time menaip citer nie.....)

mak cakap dengar bunyi kereta kat luar rumah abang cepat2 g depan pintu tengok saper balik......mungkin abang ingat ummi ngan abbi balik nak amik die...alahai sedihnyer hati ummi...biler tau bukan ummi ngan abbi,abang nangis dapatkan mak.peluk mak..........lepas tue law pak long ali balik kampung, abang peluk pak long..mesti abang ingat tue abbi kan...abang rindu abbi.sebab selalu abbi suker main ngan abang......biler paksu balik, abang pun buat perkara yang samer........last2 ummi cakap ngan abbi...kiter balik kampung amik abang bie...kiter bawak mak sekali datang sini....biarlah abang ada depan mata kiter..biarlah die ngan kiter sampai adik lahir...kiter pujuk mak datang temankan ummi kat sini..abbi pun setuju jer...hati ummi dah melonjak gembira biler abbi setuju ngan cadangan ummi......nasib baik la mak setuju ikut balik sini...so, hari khamis ngan jumaat (28 & 29/6/2012) tue abbi cuti...ummi ingat nak mintak cuti nak amik abang..hari rabu (27/06/2012) tue sepatutnye check up adik 9 bulan......so memang elok sangat la hari khamis jumaat tue amik abang...ummi dah x sabar nak amik abang....ummi dah rindu sangat2 ngan abang......

tapi, x sempat pun nak balik kampung sebab hari selasa malam rabu (27/06/2012) tue ummi dah selamat melahirkan adik......agaknya adik pun x sabar nak keluar nak jumpa abang.....dan selepas 3 hari melahirkan adik, barulah kiter bertiga ditemani ibu balik ke kampung.......sampai umah ibu jer, abang terus peluk ummi......ummi x kuat sangat nak dukung abang time tue sebab badan ummi lemah lagi....ngan abbi pun abang peluk kuat2...yang x sangkanya, abang peluk ummi ngan abbi pastu abang nangis.......sedihnyer time tue......dan buat pertama kalinyer abang tengok wajah adik, abang sayu jer...alahai............................

p/s : sampai biler2 pun ummi xkan luper kisah nie.....setiap kali ingat kisah nie ummi memang sedih sangat2..............insyaAllah ummi xkan tinggalkan anak2 ummi tanpa sebab lagi...........ummi sayang sangat2 ngan kamu berdua........







..Assabru yuinu alaa kulli amalin..

0 tetamu comel :